وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

طرز تهیه خورش اسفناج

طرز تهیه خورش اسفناج

خورش اسفناج,خورشت اسفناج,طرز تهیه خورش اسفناج,دستور پخت خورش اسفناج

خورش اسفناج یکی از خورش های سنتی ایرانی است. خورش اسفناج یکی از خورش های مفید و خوشمزه ایرانی است که شاید کمتر در بین عموم شناخته شده باشد. مواد اصلی این خورش ، اسفناج ، گوشت خورشتی ، شیر و ادویه های مخصوص هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش اسفناج
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
اسفناج۴۰۰ گرم
شیر½ فنجان
تخم گشنیز۲ قاشق سوپخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
ادویه گرم ماسالا۲ قاشق چایخوری
زعفران۱ قاشق غذاخوری
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پس از شستشوی اسفناج آنرا خرد می کنیم و در یک تابه بدون آب یا روغن روی حرارت قرار می دهیم و درب تابه را می بندیم تا اسفناج ها آب بیندازند و کمی نرم شوند. در همین حین یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری روغن در قابلمه می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه شکر را به خوبی تفت دادیم گوشت خورشتی را به اندازه گوشت خورش قیمه خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد تخم گشنیز را پودر می کنیم و به همراه شیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. وقتی گوشت تقریبا پخت اسفناج را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. سپس ۱ تا ۲ لیوان آب به خورش اضافه می کنیم.

و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد. پس از اینکه آب خورش تبخیر شد و خورش به روغن انداختن افتاد گرم ماسالا را به خورش اضافه می کنیم. پس از کشیدن خورش آن را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

خورش بامیه,خورشت بامیه,طرز تهیه خورش بامیه,دستور پخت خورش بامیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.