طرز تهیه پاستا

پاستا , طرز تهیه پاستا , دستور پخت پاستا , hsjh

پاستا یکی از غذاهای معروف ایتالیایی است که به خاطر طعم خوبش در تمام جهان فراگیر شده است و به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود. پاستا انواع مختلفی دارد و با روش های متنوعی تهیه می شود. در این آموزش طرز تهیه یکی از پر طرفدارترین پاستاها را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پاستا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پاستا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم پاستا
پاستا۳۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ۲ لیوان
شیر۱ فنجان
پنیر پارمزان¼ فنجان
روغن مایعبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی
جعفریبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

یک قابلمه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس روی حرارت قرار می دهیم. قارچ و مرغ را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه قارچ و مرغ را تفت می دهیم تا رنگ مرغ کاملا تغییر کند.

مقداری نمک و فلفل سیاه به مرغ و قارچ می زنیم و پس از اینکه رنگ مرغ کاملا تغییر کرد ، آنرا به همراه قارچ از قابلمه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه مجددا مقداری روغن به قابلمه اضافه می کنیم و آرد را داخل قابلمه می ریزیم.

آرد را کمی تفت می دهیم سپس شیر را به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. پس از اینکه مواد داخل قابلمه به جوش آمدند و سس پاستا غلظت کافی را به دست آورد ، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

در مرحله بعدی قارچ و مرغ را به همراه پاستا داخل قابلمه می ریزیم و با سس مخلوط می کنیم تا سس به تمام مواد برسد. برای مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درب قابلمه را می گذاریم تا پاستا آماده شود. در این مدت چند بار مواد را هم می زنیم تا پاستا ته نگیرد.

در این مرحله طعم غذا را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم. در صورتی که با طعم و بوی سیر مشکلی ندارید می توانید مقداری پودر سیر هم در این مرحله به پاستا اضافه کنید. در پایان پاستا را با جعفری و پنیر پارمزان تزیین و سرو می کنیم.

نکات تهیه پاستا

طلایی شدن پنیر روی پاستا

در صورتی که می خواهید پنیر روی پاستا طلایی شود ، پس از اضافه کردن پنیر پارمزان پاستا را با ظرف مناسب داخل فر قرار می دهیم. برای این منظور پاستا باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار بگیرد.