طرز تهیه سالاد یونانی

سالاد یونانی , طرز تهیه سالاد یونانی , دستور سالاد یونانی , shghn d khkd

سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که به خاطر طعم خوبش در کشور عزیزمان ایران هم فراگیر شده است. سالاد یونانی یک سالاد سالم و مفید محسوب می شود که می تواند به عنوان یک شام سبک هم سرو شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد یونانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد یونانی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد یونانی
گوجه فرنگی۴ عدد
خیار۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
پنیر فتا۲۰۰ گرم
زیتون سیاه۸ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیکبه اندازه دلخواه
آب لیموبه اندازه دلخواه
نمکبه اندازه دلخواه

دستور طرز تهیه

ابتدا یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم. در ادامه خیار را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل ظرف سالادخوری می ریزیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی را کمی درشت تر از سالاد شیرازی خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم.

پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در مرحله بعدی فلفل دلمه ای را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف استفاده کنید.

این کار باعث می شود سالاد رنگارنگ شود و زیبایی بیشتری داشته باشد. هسته های زیتون های سیاه را خارج می کنیم و پس از نصف کردن از وسط به سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله روغن زیتون را به همراه سرکه ، آبلیمو و مقداری نمک اضافه می کنیم.

مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس پنیر فتا را به صورت مکعب های کوچک خرد می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم.  پس از آماده شدن سالاد آنرا برای مدتی در یخچال قرار می دهیم ، سپس سرو می کنیم.

در صورت تمایل می توانید مقداری جعفری و شوید هم به سالاد خود اضافه کنید. برای این منظور مقداری سبزی معطر خرد کنید و پس از اینکه سالاد آماده شد روی آن بپاشید. اینکار علاوه بر زیبایی سالاد ، طعم بهتری به آن می دهد.