طرز تهیه سالاد قارچ

سالاد قارچ , طرز تهیه سالاد قارچ , دستور سالاد قارچ , shghn rhv

سالاد قارچ یکی از سالاد های نوین و خوشمزه ایرانی است. سالاد قارچ را علاوه بر اینکه می توانید مانند دیگر سالادهای ایرانی مثل سالاد فصل یا سالاد شیرازی در کنار غذا سرو کنید ، می توانید آنرا مانند سالاد الویه به عنوان یک غذای اصلی هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد قارچ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد قارچ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد قارچ
قارچ۸ عدد
سیب زمینی آب پز۲ عدد
خیار شور۴ عدد
کره۵۰ گرم
لیمو ترش۱ عدد
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا قارچ ها را به خوبی می شوییم تا کاملا تمیز و سفید شوند. سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه کره را در یک تابه مناسب می ریزیم و با حرارت کم اجازه می دهیم ذوب شود سپس قارچ های ورقه شده را درون کره می ریزیم.

تفت دادن قارچ ها را تا جایی ادامه می دهیم که آب قارچ ها تبخیر شود ، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. یک ظرف سالاد خوری مناسب انتخاب می کنیم و خیار شور را به صورت مکعبی کوچک درونش خرد می کنیم.

در ادامه سیب زمینی را هم به همین ترتیب به صورت مکعبی خرد می کنیم و داخل ظرف سالادخوری می ریزیم. در مرحله بعد قارچ ها را نیز به سالاد اضافه می کنیم. برای تهیه سس سالاد قارچ ، سس مایونز را در یک ظرف کوچک می ریزیم.

در ادامه آب لیمو را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون به سس مایونز اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در پایان سس را روی مواد داخل ظرف سالادخوری می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

برای تزیین سالاد می توانیم از سبزیجات معطر مانند جعفری و ریحان استفاده کنیم. در صورت تمایل می توانید یک سینه مرغ آبپز هم به صورت ریش ریش خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. در پایان سالاد را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم سپس سرو می کنیم.