وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

طرز تهیه آش ترش

طرز تهیه آش ترش

طرز تهیه آش ترشمازندرانی گیلانی , دستور پخت آش ترش زنجان تبریزی , xvc jidi Ha jva

طرز تهیه آش ترش

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی شمالی می توانید برای ۴ نفر آش ترش تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری آش ترش تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم آش ترش

  • سیر ۶ عدد
  • باقلا ۱ لیوان
  • جغندر ۲ عدد
  • عدس ۱ لیوان
  • لوبیا چیتی ۱ لیوان
  • سبزی آش ۵۰۰ گرم
  • برنج نیم دانه نصف لیوان
  • شکر و رب انار به اندازه کافی
  • نمک و روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت آش ترش

طرز تهیه آش ترش

برای تهیه آش ترش گیلانی ابتدا لوبیا چیتی و باقلا را هر کدام جداگانه در کاسه هایی می ریزیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و می گذاریم تا به مدت 6 ساعت خیس بخورند و در این مدت چندین مرتبه آب آن ها را تعویض می کنیم تا نفخ حبوبات از بین برود.

سبزی آش را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم .چغندر ها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

در قابلمه ای که برای پخت آش تدارک دیده ایم 8 الی 9 لیوان آب می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و لوبیا چیتی و باقلا را در آبکشی می ریزیم و می شوییم و داخل قابلمه می ریزیم و همین طور عدس را نیز در آبکشی می ریزیم و می شوییم

و به حبوبات داخل قابلمه اضافه می کنیم و بلافاصله چغندر خرد شده را نیز می افزاییم و درب قابلمه را می گذاریم تا حبوبات پخته شوند. سپس حبوبات را لای دندان تست می کنیم اگر کاملا پخته شده بودند برنج نیم دانه را می شوییم

و آب آن را خالی می کنیم و به آش اضافه می کنیم و بعد از گذشت 15 دقیقه سبزی آش را می افزاییم و بلافاصله کمی نمک اضافه می کنیم تا رنگ سبزی همان طور بماند و از این مرحله به بعد دیگر درب قابلمه را نمی گذاریم و اجازه می دهیم تا سبزی آش 30 دقیقه دیگر بپزد.

سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و سیرها را داخل تابه می ریزیم و کمی نمک روی آن ها می پاشیم و تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا سرخ و به رنگ طلایی بشوند.

زمانیکه سبزی آش پخت و به اصطلاح آش جاافتاد چند قاشق شکر و کمی رب انار و نصف سیرداغ را به آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا 15 دقیقه دیگر آش بپزد.آش قوام یافته را می چشیم و اگر همگی مواد کاملا پخته بودند

و چاشنی ها به اندازه بود حرارت را خاموش می کنیم و آش را در کاسه می ریزیم و با سیر داغ باقی مانده تزئین می کنیم.نوش جان

https://parsisara.com/ash-torsh-2761/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.