وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

خواص و مضرات نارگیل

خواص و مضرات نارگیل

خواص و مضرات نارگیل , عوارض و زیان های نارگیل , فواید و خاصیت های نارگیل , o hw khv dg

خواص و مضرات نارگیل

نارگیل به‌‌عنوان یکی از میوه‌های مقوی می باشد که از خانواده نخلیان است.گوشت نارگیل سفید رنگ بوده خود آن سبز رنگ می باشد. نارگیل بالغ و رسیده قهوه ای می شود. شیر نارگیل به‌‌عنوان یکی از مقوی‌ترین نوشیدنی های دنیا محسوب شده که طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا دارد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات نارگیل را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص نارگیل و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های نارگیل

رفه آکنه و جوش صورت

برای رفع جوش صورت و چربی‌های اضافی پوست می توانید آب نارگیل را استفاده کنید که برای درمان جای جوش بسیار مؤثر می باشد. شما برای این امر نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را با آب نارگیل ترکیب کرده و به مدت پانزده دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این کار را به صورت روزانه به مدت یک هفته انجام دهید.

بهبود گوارش

فیبر و مواد معدنی موجود در نارگیل باعث هضم بهتر غذا شده و تهوع و استفراغ درمان می‌کند. نارگیل به سلامتی معده و دستگاه گوارش کمک به سزایی می‌کند. کسانی که از مشکلات گوارش رنج می برند می توانند از این میوه برای درمان بیماری های گوارشی استفاده کنند.

مرطوب کننده پوست

روغن نارگیل به‌‌عنوان یک مرطوب کننده پوست بوده و خشکی پوست و پوسته پوسته پوسته شدن آن را به‌راحتی درمان می کند. برای داشتن یک پوست مرطوب می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

مناسب بارداری

یکی از میوه‌های مفید برای زنان در دوران بارداری نارگیل می باشد، این میوه سیستم ایمنی بدن زنان باردار را تقویت کرده و باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک می شود که برای سلامت جنین بسیار مفید است.

ضد آفتاب طبیعی

اگر می‌خواهید از یک ضدآفتاب طبیعی بهره مند شوید بهتر است از روغن نارگیل استفاده کنید، روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی پوست شده و خطر ابتلا به سرطان پوست را به شکل ویژه‌ای کاهش می دهد.

درمان یبوست و اسهال

فیبر موجود در این میوه جذب مواد مغذی مختلف مانند ویتامین‌ها ، مواد معدنی و اسیدآمینه ها را بهبود بخشیده و برای درمان بیماری اسهال و یبوست مفید می باشد.

قوای جنسی مردان

یکی از مشکلاتی که در مردان وجود دارد و بسیار مهم می باشد مسئله اختلال نعوظ است. میوه نارگیل و همچنین آب نارگیل بدلیل داشتن مواد مغذی برای درمان اختلالات نعوظ در مردان و افزایش باروری مردان بسیار مفید می باشد.

جوان سازی پوست صورت

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن باعث کاهش چین‌وچروک شده و جوان‌سازی پوست را به دنبال دارد. شما می‌توانید هر روز چند قطره روغن نارگیل را روی پوست صورت خود مالیده و پس از گذشت 20 دقیقه صورت خود را آبکشی کنید.

کاهش قند خون

نارگیل دارای شاخص گلیسمی کمی می‌باشد و با افزایش ترشح انسولین باعث کاهش قند خون در بیماران دیابت نوع دوم می شود. همچنین این میوه باعث کاهش استرس در پانکراس شده و سیستم آنزیمی بدن را تنظیم می‌کند که باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود.

کاهش وزن و لاغری

نارگیل با توجه به خواصی که دارد باعث افزایش سوخت‌وساز بدن شده و دارای چربی های زنجیره متوسط است که با تامین انرژی روزانه بدن و کاهش اشتها می‌تواند کالری مصرفی روزانه را به شکل جالبی کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک به سزایی کند. نارگیل برای کاهش چربی‌های شکم بسیار مفید است و مصرف روزانه دویست گرم نارگیل منجر به کاهش چشمگیر BMI و دور کمر در دوازده هفته می‌شود.

عوارض و زیان های نارگیل

فشار خون بالا

علاوه بر خواصی که برای این میوه بیان شد ، نارگیل نیز دارای مضراتی برای بدن می باشد که می بایست به آن توجه کنید. نوشیدن آب نارگیل عوارض خاصی برای سلامت بدن ندارد اما پزشکان توصیه کرده‌اند به علت وجود سدیم در این نوشیدنی کسانی که دارای فشارخون بالا هستند بهتر است در مصرف آب نارگیل احتیاط کنند.


خواص و مضرات روغن زیتون

خواص و مضرات روغن زیتون

خواص و مضرات روغن زیتون , عوارض و زیان های روغن زیتون , فواید و خاصیت های روغن زیتون , o hw v yk cdj k

خواص و مضرات روغن زیتون

یکی از روغن‌های محبوب و پرکاربرد روغن زیتون می‌باشد که امروزه در تمامی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون دارای فواید زیادی برای سلامت بدن می باشد که این روغن از فشرده‌سازی میوه درخت زیتون به دست می‌آید.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات روغن زیتون را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص روغن زیتون و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های روغن زیتون

تقویت قوای جنسی

روغن زیتون به‌‌عنوان یک محرک جنسی شناخته شده و ماساژ روغن زیتون باعث بهبود گردش خون در اندام‌های بدن می‌شود و می‌تواند باعث بهبود رابطه جنسی شود.

پیشگیری از آلزایمر

یکی از بیماری‌هایی که ممکن است در سنین بالا به آن دچار شویم، آلزایمر است. روغن زیتون تاثیر زیادی بر عملکرد شناختی مغز داشته و باعث جلوگیری از بیماری آلزایمر می‌شود.

خواص ضد التهاب

روغن زیتون دارای اسید اولئیک است که باعث کاهش التهاب شده و خاصیت ضدسرطانی دارد. شما می‌توانید از التهاب‌های مزمن بدن که باعث بروز بیماری‌های خطرناک مانند سرطان، بیماری قلبی، دیابت آلزایمر، آرتریت و حتی چاقی می شود پیشگیری کنید.

خواص ضد سرطان

در روغن زیتون آنتی اکسیدان به مقدار فراوان وجود دارد که باعث کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن شده و از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری می کند. این روغن به نسبت سایر روغن‌های گیاهی احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

مسکن طبیعی

روغن زیتون به عنوان یک مسکن طبیعی می باشد، شما می‌توانید بدن رو با روغن زیتون ماساژ داده که باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. برای ماساژ دادن می‌توانید یک دوم فنجان روغن زیتون را بر روی منطقه مورد نظر ماساژ دهید. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که روغن زیتون به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد یکی از بهترین روش‌های کاهش درد برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌باشد.

خواص ضد باکتریایی

این روغن به دلیل خاصیت ضد باکتری که دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های مضر بدن شده و از بروز بیماری‌های مختلفی مانند زخم معده و سرطان معده جلوگیری می‌کند.

سلامت قلب

به دلیل این‌که روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان‌های فراوان می باشد می‌تواند باعث کاهش فشارخون شده و کلسترول و تری گلیسیرید بالا را درمان می کند. اگر می خواهید از شر بیماری های قلبی عروقی در امان باشید بهتر است از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

خواص ضد افسردگی

کسانی که در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده می‌کنند کمتر به بیماری افسردگی مبتلا می شوند. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد به جای استفاده از چربی‌های ترانس از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده کنید که چرا مصرف منظم آن باعث کاهش افسردگی تا 48 درصد می شود.

درمان سنگ کلیه

برای این‌که بتوانید سنگ کلیه را درمان کنید بهتر است دو لیتر آب را جوشانده سپس با شصت گرم آب‌لیموی تازه و مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و در یخچال بگذارید تا خنک شود و به صورت منظم میل کنید.

کاهش خطر سکته مغزی

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد روغن زیتون یک منبع عالی از چربی‌هایی می‌باشد که به صورت غیرمستقیم باعث کاهش خطر سکته مغزی در افراد می شود. برای این‌که بتوانید از خطر این بیماری در امان باشید بهتر است روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

عوارض و زیان های روغن زیتون

بیماری های قلبی و عروقی

دقت کنید که مصرف بیش از اندازه روغن زیتون به دلیل کالری بالایی که دارد ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی شود. توصیه شده است روغن زیتون را بیش از 2 قاشق غذاخوری در طول 24 ساعت مصرف نکنید.


خواص و مضرات بادام هندی

خواص و مضرات بادام هندی

خواص و مضرات بادام هندی , عوارض و زیان های بادام هندی , فواید و خاصیت های بادام هندی , o hw fhnhl iknd

خواص و مضرات بادام هندی

از آجیل های پرطرفدار می توان به بادام هندی اشاره کرد. بادام هندی به‌‌عنوان یکی از آجیل‌هایی خوشمزه از خانواده پسته ایان می‌باشد که دارای درختی است که تا چهارده متر رشد می کند. بادام هندی آجیلی است از شرق برزیل که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات بادام هندی را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص بادام هندی و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های بادام هندی

تنظیم قند خون

این آجیل دارای قند کم و کلسترول پایینی می باشد که یکی از بهترین آجیل ها برای بیماران دیابتی محسوب می شود. بادام هندی می‌تواند باعث کاهش ابتلا به دیابت نوع دوم شود. عصاره هیدرواتانولی موجود در این آجیل برای جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین بسیار مفید می باشد.

درمان کم خونی

در بادام هندی مس به فراوانی یافت می‌شود که در متابولیسم آهن کمک کرده و باعث تشکیل گلبول‌های قرمز خون می شود بادام هندی یک منبع غنی از آهن می‌باشد که به رفع خستگی و درمان کم‌خونی کمک می‌کند.

رفع آکنه و جوش صورت

سلنیوم و روی موجود در بادام هندی به درمان جوش صورت و آکنه کمک کرده و مواد ذکر شده در بادام هندی به کاهش التهاب پوست نیز کمک می‌کند و جای جوش را درمان می‌کند. اگر می خواهید به صورت کامل از شر جوش های صورت در امان باشید بهتر است از بادام هندی کمک بگیرید.

کاهش چربی خون

در بادام هندی پتاسیم، منیزیم، فیبر رژیمی و چربی های غیراشباع زیادی وجود دارد که می‌تواند برای درمان چربی و کلسترول بالای خون مؤثر باشد. کاهش چربی خون به کاهش خطرات بیماری های قلبی نظیر سکته قلبی کمک می کند.

مناسب برای کودکان

برای درمان کم‌خونی کودکان می‌‌توان از بادام هندی کمک گرفت چرا که سرشار از پروتئین بوده و به استخوان‌سازی سالم کودکان کمک کرده تا کودکان عضلات قوی‌تری داشته باشند.

کاهش وزن و لاغری

بادام هندی یکی از آجیل‌های با کالری بالا در ظروف آجیل محسوب می‌شود اما چربی‌های موجود در این آجیل بسیار مفید بوده و تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد کسانی که حداقل دو بار در هفته بادام هندی میل می‌کنند وزن کمتری نسبت به کسانی که کمتر غذا می‌خورند دارند. بادام هندی به دلیل خواصی که دارد باعث کاهش اشتها شده و سم‌زدایی سیستم گوارش را به دنبال دارد که این امر موجب افزایش چربی سوزی و سوخت‌وساز بدن می‌شود.

تقویت قوای جنسی

پزشکان ایتالیایی معتقدند که مصرف روزانه آجیل مانند بادام هندی می‌تواند بر باروری مردان بسیار مفید باشد. بادام هندی تأثیر قابل‌توجهی بر کیفیت اسپرم و افزایش تولید اسپرم داشته و باروری در مردان را افزایش می‌دهد. اگر مشکل ناباروری دارید بهتر است از این میوه استفاده کنید چرا که می تواند موثر باشد.

چاقی و افزایش وزن

این آجیل دارای کالری زیادی بوده و مصرف زیاد آن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود ، کسانی که می‌خواهند صورت چاقی داشته باشند بهتر است بادام هندی میل کنند.

بهبود گوارش

بادام هندی یک منبع مناسب از آنتی‌اکسیدان می‌باشد که بدن را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث بهبود هضم غذا می شود. این آجیل سبب کاهش التهاب معده شده و برای کسانی که می‌خواهند گوارش سالم تری داشته باشند مفید است.

خواص ضد سرطان

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های مختلف مانند فلاونول ها و پرو آنتوسیانیدین موجود در آجیل برای درمان سرطان بسیار مفید است. اگر می خواهید از شر بیماری سرطان در امان باشید و بدن خود را در برابر این بیماری تقویت کنید بهتر است بادام هندی میل کنید.

عوارض و زیان های بادام هندی

آلرژی و حساسیت

مصرف زیاد بادام هندی ممکن است در برخی افراد با آلرژی همراه باشد که علائم مختلفی مانند سرفه، تنگی نفس و آب‌ریزش بینی را به دنبال دارد.


طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی در مایکروفر و تستر , دستور پخت پیتزا پپرونی تند با قارچ , xvc jidi djch v kd

طرز تهیه پیتزا پپرونی

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایتالیایی می توانید برای 2 نفر پیتزا پپرونی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پیتزا پپرونی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 2 نفر

مواد لازم پیتزا پپرونی

  • پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
  • سوسیس پپرونی ۲۵۰ گرم
  • سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
  • خمیر پیتزا و آویشن به اندازه کافی

دستور پخت پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی

برای تهیه پیتزا پپرونی خانگی ابتدا فر را روشن می کنیم و روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.خمیر پیتزا را روی قالب می گذاریم و روی خمیر سس کچاپ می ریزیم و با پشت قاشق سس را روی خمیر پخش می کنیم

و کمی پنیر پیتزا روی سس به صورت پخش می ریزیم و لایه بعدی سوسیس پپرونی را روی تخته آشپزخانه حلقه حلقه خرد می کنیم و روی پنیر پیتزا می ریزیم.بطوری که همه نقاط خمیر مملو از سوسیس شود. سپس گوجه فرنگی را می شوییم

و وسط آن را خالی می کنیم،چون آبدار است و باعث خیس شدن خمیر می شود و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و روی سوسیس ها می ریزیم.فلفل دلمه ای را نیز می شوییم و تخم های داخل آن را خالی می کنیم

و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و روی پیتزا می ریزیم و کمی آویشن روی سطح پیتزا می پاشیم و روی پیتزا را با پنیر پیتزا می پوشانیم و قالب پیتزا را داخل فر قرار می دهیم تا به مدت 15 الی 20 دقیقه بعد پنیرهای روی پیتزا کاملا آب شوند

و به رنگ طلایی شود.پیتزا پپرونی را از فر بیرون می آوریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو آن را برش می زنیم و با سس مورد علاقه نوش جان کنید.


طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ ایتالیایی با سس قارچ , دستور پخت استیک مرغ ساده رژیمی , xvc jidi hsjd lvy

طرز تهیه استیک مرغ

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی خارجی می توانید برای 2 نفر استیک مرغ تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری استیک مرغ تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 2 نفر

مواد لازم استیک مرغ

  • کره ۵۰ گرم
  • سینه مرغ ۲ عدد
  • پودر سیر نصف قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ

برای تهیه استیک مرغ ایتالیایی ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و از طرف عرض آن ها برش می زنیم به طوریکه قطر آن ها 1 سانتی متر باشد و هر تکه را در پلاستیک می گذاریم و با بیفتکوب روی مرغ ها می کوبیم تا کمی پهن شوند.

مداوم باید ضربه بزنیم اما آرام نه با شدت روی آن ها بکوبیم چون باعث متلاشی شدن گوشت ها می شود.کره را از داخل یخچال بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا در دمای محیط ذوب شود. سپس روی سینه های مرغ آماده شده پودر سیر و فلفل سیاه و کمی نمک می پاشیم

و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز ادویه بزنیم.سپس با قلمو داخل کره آب شده می زنیم و روی استیک ها می کشیم تا تمام نقاط استیک ها آغشته به کره شود و در ظرفی استیک ها را قرار می دهیم

و درب ظرف را می گذاریم و به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شود. پس از گذشت 1 ساعت ظرف را از یخچال بیرون می آوریم و تابه چدنی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا داغ شود و استیک ها را در تابه می چینیم

تا گریل شود و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز گریل شود.اگر تمایل دارید استیک های خشکی داشته باشید آن ها را در تابه زیاد جا به جا کنید.استیک ها را در بشقاب می چینیم و با سس مورد علاقه نوش جان کنید.