وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

لنز عینک بلوکات چیست؟ چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

عینک بلوکات عملکردی مانند یک سپر محافظ در برابر حجوم نور آبی غیر قابل مشاهده به چشمانی را دارد که به خاطر جذب این نور آبی، دچار خستگی شده. اما اجازه دهید که موضوع را از اول برسی کنیم که عینک با لنز بلوکات دقیقا از ورود کدام نور آبی به چشم جلوگیری میکند؟ منشا نور آبی چیست؟

افراد زیادی در سراسر دنیا همانند همین لحظه‌ای که در حال مطالعه این مطلب هستید، زمان های زیادی را در طول شبانه روز در حال نگاه کردن به صفحه رایانه، موبایل، تبلت و تلویزیون هستند و همین صفحات هوشمند یک نوع، نور آبی از خود ساطع کرده که به مرور زمان مشکلات چشمی را افزایش داده و دلیل ساخت عینک بلوکات نیز دقیقا برای جلوگیری از این قبیل مشکلات است.

خیره شدن به هریک از صفحات دیجیتالی گفته شده در بالا در طولانی مدت میتواند منجر به یک سندروم بینایی (CVS) شود که یک نوع منحصر به فرد از خستگی چشم است و این سندروم، با داشتن علائمی مانند: خشکی چشم، قرمزی، تاری دید و سردرد بروز پیدا کرده  و در طولانی مدت بر روی شعاع دید و کیفیت بینایی اثر منفی میگذارد.

انجمن‌های چشم پزشکی در سراسر جهان هرکدام برای جلوگیری از بروز این سندروم پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند که یکی از آنها، استفاده از عینک بلوکات برای مسدود کردن نور آبی است. این عینک‌ها با داشتن عدسی‌ای خاص، قرار است تا مانع از ورود نور آبی ساطع شده از وسایل الکترونیکی مضر به چشمانی شوند که به این صفحات خیره شده.

بنابر این در صورتی که این سوال برای شما پیش آمده که عینک بلوکات توانایی محافظت از چشمان شما را در برابر اشعه‌های مضر را دارد یا نه، با رض اپتیک همراه باشید تا مرحله به مرحله نحوه عملکرد لنزهای بلوکات را برسی کنیم.

نور آبی مسدود شده توسط عینک بلوکات چیست؟

عینک بلوکات قرار است از نور آبی‌ که  یک طول موج است که به صورت طبیعی در نور و از جمله نور خورشید وجود دارد، جلوگیری کند. بهتر است بدانید که نور آبی در مقایسه با انواع نور، طول موج کوتاهی دارد. اهمیت این مسلئه اینجاست که چشم پزشکان، نورهایی را برای چشم مضر میدانند که، طول موج کوتاهی داشته باشند.

نور آبی در تمام وسایل الکترونیکی از جمله لامپ‌ها خود را ساطع میکند، اما صفحع نمایش‌های کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و تلویزیون به دلیل استفاده از نمایشگرهای کریستال مایل یا LCD، که فوق العاده شفاف و با کیفیت هستند، نور آبی بیشتری نسبت به دیگر وسایل الکترونیکی منتشر می‌کنند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی می تواند:

  • بر عملکرد شبانه روزی چشمان تاثیر گذاشته و میتواند خوابیدن شبانه را دچار مشکل کند.
  • خستگی چشم را افزایش میدهد.
  • باعث سردرد می‌شود.
  • بینایی را دچار فرسودگی می‌کند و شعاع دید را کاهش می‌دهد.

بهتر است بدانید که با این همه نقد‌ بر علیه نور آبی، این نور به هیچ عنوان فقط عاملی برای ضرر رساندن به چشم نیست. زیرا با تولید شدن این نور توسط خورشید، که معنی طبیعی بودن نیز می‌دهد، باعث افزایش هوشیاری شده و وجود نور آبی خبر از زمان بلند شدن و فرا رسیدن روز را میدهد.

عینک بلوکات چیست؟

عینک بلوکات یا عدسی بلوکات به عنوان یک نوع عدسی عینک طبی شناخته میشود که به طور ویژه‌ای، برای جلوگیری از ورود نور آبی ساطع شده از وسایل الکترونیکی به چشم طراحی شده است. دلیل توصیه پزشکان برای استفاده از عینک بلوکات در مقایسه با عینک طبی فتوکرومیک و عینک آفتابی این است که، عدسی این نوع عینک‌ها در برابر نور آبی مقاومت چندانی ندارد.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی که میتواند اثرات بالقوه منفی بر روی چشم داشته باشد، همین امر باعث شده تا تولید کنندگان عینک، برای جلوگیری از بازتاب یا رسیدن نور آبی به چشمان شما، عدسی‌های عینک با پوشش‌ها و رنگ‌های ویژه طراحی کنند تا این عینک ها بتوانند از آسیب‌های ناشی از خستگی چشم، آسیب چشم و سردرد را کاهش دهند.

با توجه به توصیه آکادمی چشم پزشکی آمریکا، اگر مدت زمان زیادی را صرف تماشای صفحات الکترونیکی می‌کنید به جای استفاده از لنز‌های بلوکات، از عینک بلوکات برای مسدود کردن نور آبی استفاده کنید. به این دلیل که عینک بلوکات کمتر از لنزهای چشمی در طولانی مدت باعث خشکی چشم و سوزش ناشی از ان میشود.

مزایای عینک بلوکات

اثرات مفید عینک های فیلتر کننده نور آبی یا بلوکات را می‌توانید در کمتر از 72 ساعت به خوبی احساس کنید. به هر حال اگر به خاطر حرفه‌ای که دارید، بیشتر وقت خود را در طول شبانه روز در مقابل نمایشگرهای دیجیتال می‌گذرانید، می‌توانید برای افزایش کارایی خود از عینک بلوکات استفاده کرده و تنها پس از دو یا 3 روز تفاوت را متوجه شوید.

نور آبی به این دلیل مضر است که از موانع قرنیه و عدسی چشم، که برای محافظت از شبکیه در برابر اشعه ماوراع بنفش کاربرد دارند، به صورت کامل عبور کرده و به طور بلقوه به شبکیه ظریف، آسیب میرساند.

عینک بلوکات

تغییراتی که بعد از استفاده از لنز بلوکات مشاهده می‌کنید

  • سردرد ناشی از خیرگی به صفحه نمایش به مرور از بین می‌رود.
  • دیگر فشار چشم شما را آزار نمی‌دهد.
  • سریعتر به خواب می‌روید.
  • و به خاطر وارد نشدن نور آبی به چشمانتان، خواب آرام تری دارید.

عینک های بلوکات را به عنوان ضامن سلامتی نشناسید، چون این عدسی‌های فیلتر کننده نور آبی، می‌توانند فقط برخی از مسائلی را که زندگی روزمره و کاری را خسته کنند می‌کنند را کاهش دهند و به همین ترتیب، اگر از این عینک‌ها استفاده کنید، مقاومت شما را هنگامی که در مقابل یک صفحه نمایش هستید افزایش داده و از خستگی و کاهش کیفیت کاری شما جلوگیری می‌کنند.

لیست بهترین برندهای عینک بلوکات

  • عینک مسدود کننده نور آبی Gammaray Optix
  • عینک بلوکات Felix Gray Turing
  • عینک فیلتر کننده نور آبی Uvex SKyper
  • عینک فیلتر کننده نور آبی کامپیوتر Cyxus
  • عینک Prospek
  • عینک فیلتر کننده نور آبی Hudson SL- 4-6
  • عینک خوش استایل مسدود کننده نور آبی Gunnar enigma
  • عینک مقاوم فیلتر کننده نور آبی Erlangen

همچنین بخوانید: معروف ترین برند های عنیک آفتابی

عینک بلوکات در rez optic

فروشگاه Rez Optic برای جلوگیری از ورود نور آبی به چشمان شما که در نتیجه‌ی خیره شدن به صفحه‌ی نمایشگرهای دیجیتالی اتفاق می‌افتد، طیف وسیعی از انواع عینک های بلوکات را برای رفاه حال شما همراهان گرامی ارائه می‌دهد تا بتوانید در کنار مطالعه این مقاله که به برسی عینک با عدسی بلوکات و کارایی آن می‌پردازد و همچنین مشاوره دقیق از فروشگاه رض اپتیک، نسبت به خرید عینک بلوکات با برند معتبر و مناسب با سلیقه و شرایط خود با اطمینان بیشتری اقدام کنید.

سخن پایانی

روزمرگی دنیای مدرن امروزه با توجه به فراوانی کارهایی که در طول یک روز، هر انسان با توجه به شرایطی که دارد باید انجام دهد، نشان از این است که باید بیشتر مراقب سلامتی بدن و روان خود باشیم، و با استفاده از یک سری از اکسسوری و ابزارها بتوانیم استهلاک بدنی کارهایی که انجام میدهیم به خوبی کمتر کنیم. عینک بلوکات هم، یکی از اکسسوری های مهم است که با توجه به برسی های انجام شده، برای افرادی که مدت زمان زیادی را در طول شبانه روز در مقابل نور خیر کننده صفحه ‌های نمایش الکترونیکی قرار می‌گیرند بسیار مناسب بوده و می‌تواند علائم بروز خستگی چشمی، خشکی چشم و سردرد و بی خوابی را کنترل کرده و کاهش دهند.

نویسنده: پوریا زنگیشه

منبع: رض اپتیک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.