وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

وب تفریحی نیو وب

اس ام اس مدل لباس فیلم عکس و مطالب تفریحی

طرز تهیه شله خرمایی

طرز تهیه شله خرمایی

طرز تهیه شله خرمایی , دستور پخت شله خرمایی بوشهری

شله خرمایی

شله خرمایی یکی از دسرها و میان وعده های خوشمزه و سالم ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد. طبع این دسر گرم می باشد و به همین دلیل بیشتر در فصل های پاییز و زمستان تهیه و سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شله خرمایی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری شله خرمایی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شله خرمایی با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم شله خرمایی

  • خرما ۱ لیوان
  • آرد سبوس دار ۱ لیوان
  • گلاب ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

دستور پخت

طرز تهیه شله خرمایی

برای تهیه شله خرمایی ابتدا هسته خرماها را می گیریم و در قابلمه ای می ریزیم و ۳ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت کم می گذاریم تا خرماها نرم شوند و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم

و خرماهای له شده را در پارچ مخلوط کن می ریزیم و اجازه می دهیم تا در مخلوط کن کاملا پوره شوند.بعد آرد سبوس دار را در تابه ای می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و مداوم تفت می دهیم تا به رنگ نخودی در بیاید.

بعد پوره خرما را به آن می افزاییم و مداوم هم می زنیم و اگر تمایل داشتید ۳ قاشق روغن مایع نیز به این ترکیب اضافه کنید و ۲ قاشق گلاب نیز می افزاییم و بلافاصله مواد را هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد و سفت نشود،

ولی اگر سفت شد کمی آب جوش به مواد اضافه می کنیم و از روی حرارت تابه را بر می داریم و در ظرف مورد نظر شله خرمایی را می ریزیم و نوش جان کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان مخصوص

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه , دستور پخت کشک و بادمجان مجلسی

کشک و بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که به خاطر محبوبیت زیادش از منازل به منوی رستوران ها راه یافته است. در ادامه با آموزش آشپزی سنتی و طرز تهیه کشک و بادمجان خوشمزه با سایت پاتوق من همراه باشید.

مواد لازم کشک و بادمجان

بادمجان    ۶ عدد

پیاز    ۴ عدد

نعناع    ۲ قاشق غذاخوری

مغز گردو    ½ پیمانه

کشک    ۱ پیمانه

روغن    به میزان لازم

طرز تهیه کشک بادمجان

بادمجان ها را پوست می کنیم و آنها را از وسط به صورت عمودی با کارد نصف می کنیم سپس برای گرفتن تلخی بادمجان ها، آنها را به مدت نیم ساعت در آب و نمک می گذاریم. بعد از خشک کردن بادمجان ها با یک پارچه تمیز آنها را در روغن سرخ می کنیم.

در حین سرخ شدن بادمجان، پیازها را پوست می کنیم و آنرا خلالی خرد می کنیم و در کمی روغن تفت می دهیم تا نرم شوند. سپس پیاز داغ را از تابه خارج می کنیم و در همان تابه و با همان روغن، نعناع را نیز کمی تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود.

پس از اینکه بادمجان ها سرخ شدند، کمی آب روی آنها می ریزیم و در ظرف را می گذاریم و شعله را ملایم می کنیم و به مدت حدوداً ۳۰ دقیقه می گذاریم تا بادمجان ها نرم شده و کاملاً بپزد.

اگر بخواهیم کشک بادمجان کبابی تهیه کنیک باید در ابتدا بادمجان را کباب کنیم و به مدت حدوداً نیم ساعت بگذاریم تا بادمجان ها نرم شده و کاملاً بپزد.

سپس صبر می کنیم تا آب اضافه بادمجان ها جمع شود، سپس با گوشت کوب کاملاً آن را می کوبیم تا له شود. پیاز و نعنا داغ و کشک را به آن اضافه می کنیم و آن را مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

سپس آن را در ظرف مناسب می ریزیم و کشک بادمجان خوشمزه را با تزیین مناسب سرو می کنیم.

نکاتی در مورد تهیه کشک و بادمجان

برای اینکه بادمجان ها روغن زیادی جذب نکنند ، بعد از آنکه پوستشان را گرفتیم ۲۰ دقیقه انها را در آب یخ قرار می دهیم. به ازای هر لیتر آب یخ ، باید ۱ قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنیم.

برای اینکه غذایتان تلخ نشود و کیفیت بالایی داشته باشد باید  بادمجان‌‏هایی که برای تهیه این غذا انتخاب می‌‏کنید ، بی دانه و با پوستی براق باشند.

برای جذب کمتر روغن در زمان سرخ کردن بادمجان ها در تابه را بگذارید تا بادمجان‌ ها سریع تر پخته شوند و به روغن کمتری نیاز باشد.

بادمجان‌‏ها را مثل میرزا قاسمی کباب نکنید زیرا طعم دودی بادمجان اصلاً مناسب این غذا نیست. البته می‌‏توانید بادمجان‌ها را بخارپز کنید اما توصیه می کنیم هرگز کبابی نکنید.

برای رژیمی کردن کشک و بادمجان و عدم استفاده از روغن ، می‌‏توانید بادمجان ها را بخارپز کنید و بعد از کوبیدن، فقط به آن کمی روغن زیتون بیفزایید.

منبع : http://mepatogh.ir/10369/eggplant-curd/

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر , دستور پخت فلفل دلمه ای شکم پر با گوشت چرخ کرده

فلفل دلمه ای شکم پر

امروز قصد معرفی یکی از خوراک ها و غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی را داریم. فلفل دلمه ای شکم پر که به دلمه فلفل دلمه ای شبیه است یکی از غذاهای مجلسی خوشمزه است. این غذای خوشمزه و شیک را میتوانید در بسیاری از مجلس ها

و مهمانی هایتان به شکل پیش غذا و غذای اصلی سرو کنید. این غذای خوشمزه علاوه بر طعم فوق العاده ، به خاطر داشتن فلفل دلمه ای خواص فراوانی دارد. اگر دوست دارید خوابی عمیق و با کیفیت داشته باشید این غذای خوشمزه را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.

زیرا فلفل دلمه ای بخاطر داشتن مقادیر بالایی از ویتامین دی باعث بهبود کیفیت خواب میشود. علاوه بر آن فلفل دلمه ای باعث تقویت سیستم ایمنی و تنظیم فشارخون میشود و برای چشم ها و قلبتان هم مفید است.

در ادامه طرز تهیه و پخت فلفل دلمه ای شکم پر را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم فلفل دلمه ای شکم پر

برنج خام    نصف پیمانه

پیاز بزرگ    ۱ عدد

گوشت چرخ شده    ۵۰۰ گرم

پنیر چدار خرد شده    ۱ پیمانه

روغن مایع    ۲ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی    ۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای سبز    ۶ عدد

رب گوجه فرنگی    ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی

طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر

از گوجه فرنگی شروع کنید. گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و با کارد روی تخته برش داده و خرد کنید. یک پیاز نسبتا بزرگ را انتخاب کرده و پوست بگیرید. پیاز را با کارد به شکل نگینی خرد کرده و برش می دهیم. یک تابه مناسب انتخاب کرده و درون آن روغن بریزید.

کمی صبر کنید تا روغن داغ شود. پیازها را درون روغن ریخته و تفت میدهیم تا کمی سرخ و طلایی شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه میکنیم و تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند به تفت دادن ادامه بدهید. فلفل سیاه و نمک را روی گوشت ریخته و خوب با هم ترکیب میکنیم.

برنج را شسته و آبش را خالی کنید. برنج را با نصف یک لیوان آب و گوجه فرنگی هایی که خرد کرده بودید به تابه اضافه کنید و درب تابه را بگذارید. پانزده تا شانزده دقیقه فرصت دهید تا برنج مقداری پخته شود. تا سپری شدن این یک ربع بهتر است بقیه مواد را حاضر کنید.

یک قابلمه بزرگ انتخاب کرده و درونش آب بریزید. درب این قابلمه را گذاشته و شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. فر را روی درجه ۱۷۵ سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار بدهید. به تابه سر بزنید و برنج را تست کنید.

اگر برنج پخته بود تابه را از روی شعله گاز برداشته و پنیر چدار خرد شده را به آن بیافزایید و خوب همه مواد را با هم ترکیب و مخلوط کنید. سری به قابلمه آب بزنید. اگر به جوش افتاده بود مقداری نمک به آن اضافه کنید.  سر فلفل دلمه ای را با کارد بریده

و دانه های وسط فلفل دلمه ای را از وسطش جدا کرده و دور بریزید. فلفل دلمه ای ها را به مدت پنج دقیقه در آب جوش بیاندازید. پس از سپری شدن پنج دقیقه فلفل دلمه ای ها را بیرون آورده و در آبکش بگذارید تا آب اضافه اش خارج شود.

فلفل دلمه ای ها را در ظرف یا سینی قرار داده و از موادی که درست کردید ، داخل فلفل دلمه ای ها را پر کنید. فلفل دلمه ای ها را در سینی فر بچینید. یک تابه مناسب انتخاب کنید. تابه را روی شعله گاز قرار داده و مقداری رب گوجه فرنگی درون تابه بریزید.

کمی تفت دهید تا رنگ رب خوشرنگ تر و قرمز تر شود. تابه را از روی حرارت برداشته و رب گوجه فرنگی را روی فلفل دلمه ای ها بریزید. اگر دوست داشته باشید میتوانید برای داشتن ظاهری زیباتر ، کمی پنیر پیتزا روی فلفل دلمه ای ها بریزید. روی همه مواد را با فویل به شکل کامل بپوشانید

و سینی را در فر بگذارید. باید سی دقیقه سینی را در فر بگذارید تا پنیر به طور کامل آب شود. پس از سپری شدن نیم ساعت سینی را از فر خارج کرده و فلفل دلمه ای ها را در ظرفی مناسب بچینید. این غذای خوشمزه را میتوانید به صورت غذای اصلی و پیش غذا سرو و میل کنید.

منبع : http://hamdore.com/5419-felfel-dolme-shekam-por/

جملات موفقیت آمیز و انگیزشی

جملات موفقیت آمیز و انگیزشی

جملات موفقیت آمیز و انگیزشی , متن برای انگیزه گرفتن و انگیزه دادن

جملات موفقیت آمیز

در این مطلب مجموعه ای از بهترین و جدیدترین متن ها و جملات زیبا و ناب با موضوع موفقیت و ایجاد شوق و انگیزه را جمع آوری می کنیم. در ادامه با بهترین جملات موفقیت آمیز و انگیزشی با سایت پارسی دی همراه باشید.

جملات موفقیت آمیز

جملات موفقیت آمیز زندگی

زندگی هر چقدر هم بد به نظر برسد،

باز هم کاری وجود دارد که می توانی انجام دهی

و در آن موفق شوی.

استیون هاوکینگ

جملات موفقیت انگلیسی

All good things come to those who wait.

هر چه خوبی در جهان است، برای صبرکنندگان است.

جملات موفقیت انگلیسی , متن انگلیسی موفقیت با ترجمه فارسی

عکس های انگیزه دهنده

جمله در مورد افراد موفق

افراد موفق، کسانی هستند که

عادت های موفقی دارند.

برایان تریسی

جملات اعتماد به نفس

هیچ چیز به جز خودت،

نمی تواند برایت موفقیت به ارمغان بیاورد.

ناپلئون هیل

جملات انگیزشی ورزشی موفقیت کنکور , متن انگیزشی نا بدنسازی به انگلیسی

تصاویر زیبا برای موفق شدن

جملات انگیزشی

من معتقدم

تقریبا نیمی از چیزی که کارآفرینان موفق را

از افراد ناموفق جدا می کند

فقط پشتکار است.

استیو جابز

متن برای ایجاد انگیزه زیاد

Success consists of going from failure to failure

without loss of enthusiasm.

موفقیت شامل گذر از شکستی به شکست دیگر است

بدون از دست دادن شور و اشتیاق

جملات طلایی موفقیت

صبر، عنصر اصلی موفقیت است.

بیل گیتس

متن های انگیزشی از بزرگان

اینکه بعضی ها به موفقیت های بزرگی دست پیدا می کنند،

اثبات کننده این است که دیگران هم می توانند

به آنها دست پیدا کنند.

آبراهام لینکلن

متن انگیزشی

همیشه خودت باش،

خودت را ابراز کن،

به خودت ایمان داشته باش؛

به دنبال شخصیتی موفق نباش که از آن تقلید کنی.

بروس لی

متن های طلایی برای کار

اگر واقعا با دقت نگاه کنی،

می بینی که بیشتر موفقیت های یک شبه

زمان زیادی طول کشیدند.

استیو جابز

متن برای موفق شدن

بزرگترین ضعف ما در تسلیم شدن است.

مطمئن ترین راه برای موفق شدن اینست که

همیشه فقط یک بار دیگر هم تلاش کنی.

توماس ادیسون

جملات انگیزه دهنده

هم موفقیت و هم شکست،

تا حد زیادی نتیجۀ عادت هستند.

ناپلئون هیل

متن برای انگیزه دادن

تفاوت افراد موفق با دیگران

به خاطر ضعف در قدرت یا دانش نیست

بلکه به دلیل ضعف اراده آنهاست.

وینس لومباردی

متن سنگین برای انگیزه حل مشکلات

بهترین مسیر برای عبور از مشکلات

از میان آن می‌گذرد.

رابرت فراست

جملات فلسفی موفقیت بزرگان

تنها راه برای انجام کارهای بزرگ این است که

عاشق آن کار باشید.

اگر هنوز آن کار را پیدا نکرده‌اید،

به جستوجو ادامه بدهید و تسلیم نشوید.

استیو جابز

منبع : https://parsiday.com/3696-jomlat-movafaghiyat/

خواص ترب سیاه

خواص ترب سیاه

خواص ترب سیاه , عوارض و مضرات ترب سیاه , خاصیت ها و زیان های ترب سیاه , o hw jvf sdhi

خواص و مضرات ترب سیاه

ترب سیاه از خانواده تربچه می باشد که با نام های مختلف نظیر تربچه اسپانیایی در کشورهای مختلف جهان شناخته می شود ، این گیاه بیشتر در اروپا و آسیا کشت می شود. ترب سیاه دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی موثر است.

ترب سیاه گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص ترب سیاه را برایتان در دسته بندی خواص مواد غذایی جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت پارسی دی همراه باشید.

خواص ترب سیاه

کاهش استرس و درمان افسردگی

پتاسیم و منیزیم موجود در ترب سیاه باعث افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی می شود که این امر باعث کاهش استرس و درمان افسردگی می شود.

هضم آسان غذا و سم زدایی معده

ترب سیاه برای سم زدایی معده موثر است چرا که دارای آنتی اکسیدان فراوان بوده و به هضم غذا کمک می کند. اگر می خواهید نفخ را کاهش دهید از ترب سیاه استفاده کنید.

سلامت و پاکسازی پوست

ترب سیاه دارای ویتامین ب فراوان می باشد ، همچنین در ترب سیاه روی و فسفر به وفور یافت می شود که این امر باعث سم زدایی قوی خون می شود. اگر می خواهید خون بدن خود را پاکسازی کنید و پوست صورت روشن و سالمی داشته باشید ترب سیاه میل کنید.

درمان بیماری اسکوربوت

بیماری اسکوربوت به دلیل کمبود ویتامین سی رخ می دهد ، ترب سیاه دارای مقادیر زیاد ویتامین سی می باشد که برای درمان این بیماری موثر است.

رژیم لاغری و کاهش وزن

ترب سیاه یکی از سبزیجات کم کالری می باشد که دارای فیبر بالا بوده ، این امر باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

درمان چین و چروک پوست

ترب سیاه دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که باعث می شود تا چین و چروک پوست شما کم شود. این امر به خاطر ویتامین سی موجود در ترب سیاه می باشد. اگر آب ترب سیاه را به صورت منظم میل کنید رادیکال های آزاد موجود در پوست از بین می رود.

درمان بیماری گریوز

بیماری گریوز یک بیماری خود ایمنی می باشد که بر اثر فعالیت بیش از حد غده تیروئید در بدن ایجاد می شود. ترب سیاه به دلیل مقادیر زیاد گوگرد باعث می شود تا این بیماری درمان شود.

رفع لک و جای جوش

ترب سیاه دارای آب فراوان می باشد که شما با نوشیدن آب ترب سیاه می توانید لک و جای جوش صورت را درمان کنید.

خواص ضد سرطانی

ترب سیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی فراوانی که دارد باعث کاهش انواع سرطان ها می شود.

درمان یبوست

فیبر موجود در ترب سیاه باعث بهبود حرکات روده می شود و به درمان یبوست کمک می کند.

کاهش ریزش موهای سر

نوشیدن آب ترب سیاه باعث می شود تا ریشه مو تقویت شده و منجر به بهبود گردش خون در سر می شود. اگر می خواهید ریزش مو را درمان کنید از آب ترب سیاه استفاده کنید.

سلامت قلب

ترب سیاه باعث کاهش فشار خون شده و کلسترول بالای خون را کاهش می دهد ، این امر باعث سلامت قلب شده و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرماخوردگی

ترب سیاه دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد ، همچنین ویتامین سی در ترب سیاه به مقادیر زیادی یافت می شود. اگر ترب سیاه مصرف کنید از سرماخوردگی و بیماری های مختلف نظیر آنفولانزا در امان خواهید بود.

درمان شوره سر

آب ترب سیاه باعث درمان موهای خشک و آسیب دیده می شود. اگر می خواهید شوره سر را درمان کنید بهتر است از ترب سیاه استفاده کنید.

کاهش کلسترول خون

ترب سیاه باعث بهبود جریان خون شده و متابولیسم چربی در بدن را زیاد می کند که این امر باعث کاهش کلسترول موجود در بدن می شود.

تنظیم سطح قند خون

ترب سیاه دارای کربوهیدرات می باشد که باعث تنظیم سطح قند خون می شود.

دفع راحت تر سنگ کلیه

ترب سیاه دارای خاصیت دیورتیک بوده که باعث افزایش ادرار می شود و برای دفع سنگ کلیه مفید می باشد.

کاهش فشار خون

پتاسیم موجود در ترب سیاه باعث کاهش فشار خون شده و سطح فشار خون را تنظیم می کند.

درمان کبد چرب

ترب سیاه دارای مقادیر زیادی از ویتامین ب ۱ می باشد ، کلسیم و منیزیم نیز در ترب سیاه وجود دارد که برای سم زدایی از کبد و درمان کبد چرب موثر است. اگر می خواهید سنگ کیسه صفرا را درمان کنید از ترب سیاه استفاده کنید.

مضرات ترب سیاه

انسداد کیسه صفرا

اگر ترب سیاه را به مقدار زیاد مصرف کنید باعث تشدید و گرفتگی در افراد مبتلا به انسداد کیسه صفرا می شود.

منبع : https://parsiday.com/3693-torob-siyah/